Eerste Gezicht. SRAM Level Schijfremmen

SRAM’s gloednieuwe XC en trail schijfrem leent uit het verleden

SRAM

In maart 2014 introduceerde SRAM de Guide vier-zuiger trail/enduro hydraulische schijfrem. Dit was de eerste stap van het bedrijf terug uit het onrustige TaperBore-remontwerp dat voor het eerst werd gelanceerd in 2008.

In plaats van het gebruikelijke (en gedemonstreerde (en betrouwbare) timing-poortsysteem dat tot dan toe door SRAM / Avid (en hun concurrenten) werd gebruikt, was TaperBore een nieuwe en gepatenteerde strategie om de lay-out van de hoofdcilinder te verbeteren die verbeterde modulatie moest bieden , beter warmtebeheer en verbeterde duurzaamheid in vergelijking met timingdetectoren.

De Level Ultimate is voorzien van gewichtsbesparende updates SRAM

Een goed idee misschien, maar het was niet goed geïmplementeerd, en TaperBore-remmen ontwikkelden een welverdiende reputatie voor inconsistentie. In mijn werk was ik blootgesteld aan veel meer sets TaperBore-remmen dan de meeste mensen, en om eerlijk te zijn, ik had veel paren die geweldig werkten. Maar echt paar was een nieuwe ervaring, en ik wist nooit waar het heen ging.

Afhankelijk van je perspectief, bleef SRAM te lang bij TaperBore, of was het te traag om de problemen op te lossen. Ondertussen heeft Shimano een uitstekend remontwerp uitgerold – specifiek de XT hydraulische schijfrem is geweldig – en je begon veel fietsen te zien die zijn gebouwd met SRAM-aandrijflijnen en Shimano-schijfremmen.

Dus SRAM trok zich terug en onthulde de Guide met ventilatieopeningen, maar het bedrijf leek ook een paar dingen te leren via de TaperBore-saga. De Guide is een fantastische hydraulische schijfrem; een van de beste op de markt. Maar het is een zwaardere en zwaardere rem; SRAM’s lichtere schijfremmen met twee zuigers bleven TaperBore gebruiken. Dat is nu veranderd.

De Level-remmen zijn ontworpen voor baan- en crosscountryrijden SRAM

Samen met alle gloednieuwe twee-zuiger crosscountry- en lichte route-geconcentreerde Level-remmen, is SRAM bijna teruggekeerd naar waar het was vóór TaperBore: de meeste van zijn hydraulische schijfremmen maken opnieuw gebruik van timingpoorten. Een paar TaperBore-remmen blijven op de SRAM-site, maar ik vermoed dat ze snel zullen verdwijnen.

De Levels-hendel en hoofdcilinder zijn duidelijk geïnspireerd op de Guide, maar zijn lichter en kleiner. Omdat hij niet met succes wil knoeien, gebruikt de Level hetzelfde tijdventilatiesysteem, afdichtingen en uitbreidbare reservoirlay-out als de gids.

Lagere Level-remmen gebruiken een eenvoudiger remklauwontwerp SRAM The Level verschilt op een aantal van deze details van de handleiding. De Level-remmen gebruiken twee zuigerremklauwen in plaats van vier, en de Levels-hendels hebben geen gereedschapsloze reikwijdteverandering, of flexibele contactfase, of Swing Link (die de dode band vermindert, of hendelbeweging vóór deelname), zoals de Guide. Dit uitgekiende ontwerp helpt de niveaus tot gelijke hoeveelheden te verlagen en verlaagt ook de prijs.

De Level line bestaat uit vijf remmen die variëren van per wiel tot per wiel (kabel niet meegeleverd).

Het basisniveau is een goedkope manier om te upgraden naar hydraulische schijfremmen SRAM

Niveau
De goedkoopste en meest fundamentele rem in de lijn.
/wiel
Geclaimd gewicht: 430 gram met 800 mm slang en 160 mm G2 rotor
Tweedelige remklauw
Knijpklemhendelbevestiging

Het bedrag T Biedt het identieke vermogen als de duurste Niveaurem SRAM

Level T
Alle kracht van de duurdere remmen
/wiel
Geclaimd gewicht: 410 gram met 800 mm slang en 160 mm CL-kabel
Hetzelfde vermogen als de dure Level-remmen
Upgrades van Level: MatchMaker (verenigt de montage van een SRAM-hendel en shifter)-compatibele split klem; borgbout met schroefdraad (niveau maakt gebruik van splitpen)

De Level TL is uw beste waarde-per-dollar op de Level-lijn SRAM

Level TL
Veel rem voor uw geld
/ wiel
Geclaimd gewicht: 370 gram met 800 mm slang en 160 mm CL-rotor
Upgrades van Level T-Matchmaker X (SRAM’s nieuwere uniforme stuurmethode, compatibel met vork- / schokvergrendelingshendels samen met Reverb-druppelaars naast shifters); verbeterde tweedelige remklauw, flexibel bereik

De TLM maakt het de beste technologie van de Guide SRAM

Hoeveelheid TLM
Software SRAM’s eersteklas remtechnologie
/ wiel
Geclaimd gewicht: 356 gram met 800 mm slang en 160 mm CL-rotor
Remklauw maakt gebruik van warmtebeheertechnologieën die zijn geïntroduceerd in de Guide Ultieme rem
Upgrades van Level TL: remklauw uit één stuk met 21 mm zuigers en roestvrijstalen warmte schild om rem-hitte te verminderen beweging in de remklauw lichaam; roestvrijstalen componenten

De topklasse Level Ultimate is voorzien van gewichtsbesparende materialen zoals titanium en carbon SRAM

Level Ultimate
De TLM met chi-chi-updates
/ wiel
Geclaimde ponden: 318 gram met 800 mm slang en 160 mm CLX-rotor
Upgrades van Level TL: hefboomscharnierlagers (TL gebruikt bussen), titanium hardware, carbon hefboomblad, legering-backed pads regular

Ik hoop binnenkort in een aantal Level-remmen te komen om te beoordelen. Als ze hetzelfde elixer hebben dat de Guide zo goed produceert, kan Level een aanzienlijke verstoring van de schijfremmenmarkt veroorzaken.