De nieuwe digitale groep bouwt voort op dezelfde technologie van de eerder uitgebrachte mechanische componenten met 12 snelheden.

Campagnolo combineerde SRAM in de 12-speed wapenwedloop met de onthulling van zijn nieuwe Super Record EPS 12-speed groep. Het centrum van de groep is vergelijkbaar met de mechanische editie van Campys, maar de provider brengt soepel, bijna moeiteloos elektronisch schakelen naar zijn premium 12-speed groep. Je krijgt precies dezelfde geweldige ergonomie, soepele derailleurbewegingen en nauwkeurig schakelen, samen met een aantal coole nieuwe functies, zoals de mogelijkheid om je schakeling te personaliseren via het Campys-programma. De hele set kost voor een schijfremversie en mocht je voor velgremmen kiezen.

Het centrum van het systeem zijn de Ergopower-bedieningshendels, die visueel vergelijkbaar kunnen zijn met dit 11-speed model van EPS. De nieuwe EPS 12-speed is beschikbaar voor zowel schijf- als velgremmen en heeft een kleine modusknop onder de duimschakelaar op elke hendel, zodat rijders de levensduur van de batterij kunnen controleren, de achterderailleur on-the-fly kunnen repareren en diagnostiek kunnen uitvoeren.

De Super Record EPS-achterderailleur is net zo gepolijst en verfijnd als we van Campagnolo mogen verwachten.

MyCampy-programma

Die modusknop kan ook zijn hoe het systeem communiceert met de hele MyCampy-app, waardoor gebruikers onder andere hun schakelgedrag kunnen aanpassen. Campy beweert dat de nieuwe software de achterderailleur in staat stelt om 11 versnellingen omhoog of omlaag te schakelen met één druk op de knop, in de elektronische versie behoudend wat Campagnolo-fans hebben opgedoken als een van de coolste kenmerken van hun mechanische variaties (denk aan het verplaatsen van de 28 naar beneden naar de 11 met slechts één beweging van de mechanische duimschakelaar). Andere upgrades zijn Bluetooth- en ANT+-connectiviteit om te communiceren met smartphones en fietscomputers, naast een gloednieuwe batterij met een beloofde 10 procent grotere laadcapaciteit dan de 11-speed versie.

De slankere batterij is opnieuw ontworpen om met meer framevormen te werken en heeft een 10 procent grotere capaciteit dan de versie met 11 snelheden.

Rand- en schijfopties

Campy creëert de groep in velg- en schijfremversies. Er zijn conventionele en flat-mount grensremmen, samen met de schijven met 160 mm rotoren aan de voorkant en uw selectie van 160 mm of 140 mm achterste rotoren. De schijfremklauwen hebben een nieuwe padsamenstelling die volgens Campy de levensduur verlengt en een beter vermogen en remmodulatie heeft.

Super Record EPS Ergopower velgrem- en schijfremhendels.

Nieuwe hoepels

Samen met de nieuwe EPS-groep heeft Campagnolo een gloednieuwe velg toegevoegd aan zijn Bora-wiellijn. Samen met velgen van 60 mm en 77 mm kunnen rijders nu een veel flexibelere velgdiepte van 45 mm kiezen. Met dezelfde naven en spraakpatroon van de merken WTO 60 en 77 wielen, heeft de nieuwe WTO 45 een 19 mm brede velg (binnen) en keramische lagers. Campagnolo zegt dat de wielen beschikken over toonaangevende aerodynamica, stijfheid, rolweerstand en wrijvingsgroot, bevestigt die goede evaluatie.
De Bora WTO-lijn omvat tegenwoordig een 45 mm-optie naast de bestaande 60 mm en 77 mm-opties.

De wielen wegen 1.496 gram voor een velgremmodel (657 gram voor/839 gram achter) en 1.520 gram voor het schijfremmodel (708 gram voor/812 gram achter).

Technische details

Schijfrem-groepset : 2.505 g
Velgrem-groepset: 2.255 gram
Ergopower-bedieningshendels (schijf): 381 gram (paar)
Ergopower-bedieningshendels (velg): 280 g (paar)
Achterderailleur:
234 g
Voorderailleur:
132 g
Schijfremklauwen: 118 gram
Remschijven: 99 g (140 mm)
Direct gemonteerde velgremmen:
336 g (paar)
Traditionele velgremmen:
311 g (paar)
Crankstel: 618 gram (172,5, 50/34)
Cassette: 266 g (11-29)
Snaar:
288 g
Bora WTO 45 wielset:
1.496 g (velgremmen), 1.520 gram (schijfrem)
Velgbreedte:
19 mm (intern)

Bobby maakt deel uit van de Bicycling Test-groep en brengt een decennium aan professionele race-ervaring met zich mee, zoals 3 Olympisch Team-ligplaatsen.