Een 250 W Shimano-motor helpt deze enduro-fiets met 150 mm veerweg steile hellingen op te trekken

Gewicht: 23kg. (matig)

Batterij Capaciteit:
500Wh

Motor:
Shimano STePS 250 watt / 70 Nm

Travel: 150mm

Fork Travel: 150mm

De juiste fiets voor:
het uitbreiden van uw dag in het zadel op de weg rijdt met lange, steile beklimmingen

Ondanks recente verbeteringen in de klimvaardigheden van trail- en enduro-fietsen met een langere reis, komt klimmen meestal naast afdalend vermogen. Zonder de luxe van een stoeltjeslift kost het trappen naar de top van de berg energie die anders langer in het zadel zou kunnen zitten. Voor sommigen is dat gewoon goed. Voor anderen is er de Bull’s E-CORE Di2 FS 27.5+. Het is een e-bike met een veerweg van 150 mm die grote afdalingen aankan, geweldig rijdt op vlottere paden en een genereuze boost geeft voor je reis terug naar de top.

Druppelpost

De RockShox Reverb dropper helpt je meer af te dalen.

Gecontroleerde remkracht

Magura voorremklauw met vier zuigers zorgt voor meer beheer

Plus banden

Schwalbe 27.5+ banden hebben veel grip en een lage rolweerstand

Onderbuis Batterij

De plaatsing van de batterij in de onderbuis verdeelt het gewicht gelijkmatig.

De familie Bulls

Naast de E-CORE-familie biedt Bulls zeven extra volledig geveerde e-bike-versies. De andere fietsen bestrijken verschillende categorieën – dikke fietsen, 29ers, specifiek voor vrouwen – en gebruiken de meeste populaire motorsystemen, waaronder Bosch, Brose en Shimano.

In de E-CORE-reeks biedt Bulls de beoordeelde fiets, en nog een ander alternatief, de E-CORE EVO EN Di2 27.5+, die 180 mm veerweg voor en achter heeft en extra kosten. Dit model maakt gebruik van een RockShox Lyrik-vork, Fox Float X2 schok, DT-Swiss-remmen en Shimano Saint-remmen die beter geschikt zijn voor downhill-rijden. Beide versies van deze E-CORE worden geleverd met alle Shimano E8000-aandrijflijnen.

Dit materiaal wordt geïmporteerd vanuit embed-name. Je zou de mogelijkheid kunnen hebben om exact dezelfde inhoud in een ander formaat te vinden, of je zou in staat kunnen zijn om meer informatie te vinden op hun website.

De E-CORE heeft zowel digitaal schakelen naar als een elektromotor. Trevor Raab

Lichte en compacte Shimano STePS-motor

De E-CORE Di2 FS 27.5+ is gebouwd rond Shimano’s STePS-motor, een van de kleinste en lichtste (28 kg.) beschikbare motor. Het is ook een van de smalste, daarom staan de pedalen niet verder uit elkaar dan in een akoestische Shimano-aandrijflijn. Samen met de STePS-motor lijkt deze fiets op een niet-aangedreven mountainbike, en iets minder op sommige e-bikes.

De STEPS-engine heeft drie hulpmanieren: eco, trail en boost. In de eco-modus voelt de reis natuurlijk en bijna alsof er geen trapondersteuning is. Het geeft je de kracht die je wilt om iets buitengewoon exorbitant omhoog te krijgen, maar het compenseert de last van de fiets, zodat het rijden op paden bijna als elke andere fiets aanvoelt. De pad- en boost-modi brengen de hulp naar een hoger niveau om steilere beklimmingen of gewoon meer snelheid te krijgen. Er is ook een handige loopmodus waarmee je de fiets op steile of technische hellingen kunt duwen die je niet kunt wassen. Het is gemakkelijk om tussen de modi te schakelen dankzij de schakelaar aan de linkerkant van het stuur.

Het display toont de huidige hulpmodus, met voor elk een andere kleur, waardoor ze met een snelle blik herkenbaar zijn. Het gaat ook de snelheid, de batterijduur en de huidige versnellingsselectie weergeven.

3 Geweldige E-bikes Voor Verschillende Soorten Ritten

Benno e-Joy

Zo vrolijk! Ziet eruit als een klassieke Italiaanse scooter en is net zo leuk om door de stad te rijden.

Pivot-shuttle

Vergeet de lift om naar boven te rijden en ravotten dagelijks grote heuvels af met deze e-mountainbike op elite niveau.

Road E+ Guru

We reden onze favoriete lokale wegen – en zaten stevig in groepsritten – met deze soepel zeilende machine.

Tech als compliment voor Shimano STEPS

De 35 mm rongen op de RockShox Yari RC zorgen ervoor dat de vork niet doorbuigt wanneer je tegen rotsen botst of deze 23 kger van een druppel laat vallen. 7 cm brede Schwalbe-banden zorgen voor extra tractie en demping zonder al te veel extra gewicht of rolweerstand.

Dit monster vertragen is een Magura-melange: een remklauw met vier zuigers voor en een remklauw met twee zuigers achter. De achterremklauw met beide zuigers bespaart een beetje gewicht, terwijl de remklauw met vier zuigers meer kracht en weerstand tegen vervaging zou moeten bieden.

De Di2 digitale aandrijflijn wordt aangedreven door de batterij van de motor, dus er is geen vraag naar een andere batterij, wat ruimte en gewicht bespaart. Bovendien is het altijd welkom om één ding minder in rekening te brengen.

Rit impressies

De E-CORE Di2 FS 27.5+ is een fiets voor lange reizen met ook banden en stevige onderdelen. Dacht dat het eruit ziet alsof het klaar is voor het zwaarste en veel gespecialiseerde terrein, dus het werkt het beste op gladde en vloeiende paden.

150 mm veerweg voor superleuke tijden Trevor Raab

Op die paden was deze fiets een uitbarsting. De boost- en koersmanieren geven onmiddellijke, krachtige ondersteuning zodra je aan de cranks begint te draaien, en maken het schalen bijna net zo leuk als het afdalen. De soepele ophanging hielp de Bulls met minimale moeite door schokkerige secties te vliegen.

Maar hoewel veel reizen en e-assist voordelig lijken voor het rijden op rotstuinen en technische paden, was het een strijd om ze op de Bulls te rijden.

Ik moest eigenlijk vechten tegen het gewicht, en in bepaalde gevallen de stroomstoot, in de gespecialiseerde dingen. Het was vaak moeilijk te controleren, wat het doorkruisen van technische segmenten nog moeilijker maakte dan op een niet-geassisteerde fiets.

Ik ontdekte wel dat het verlagen van het hulpbedrag naar eco me hielp om sommige gespecialiseerde segmenten schoner te rijden. Bij de hogere ondersteuningsmanieren zou de fiets slingeren zodra ik aan de cranks draaide, waardoor ik mijn weg door lastige delen van het pad hard moest kiezen. De Eco-modus met een lager vermogen bood een soepelere stap en hielp het gewicht van de fiets te compenseren.

Terwijl ik uiteindelijk leerde hoe ik de Bulls moest besturen op meer gespecialiseerde paden, merkte ik dat ik meer liep en stopte dan ik had genoten. Uiteindelijk beperkte ik mijn ritten op de Bulls tot paden waar het het beste presteerde: soepelere paden die meer energie en uithoudingsvermogen vereisten dan technische vaardigheid. Op deze paden kan ik, met de beoogde hulp, meer runs doen over de leukste afdalingen.

De Shimano Di2 elektronische wijziging op de Bulls is snel en nauwkeurig, en het uitrustingsaanbod heeft me nooit naar iets extra’s laten zoeken. Net als andere e-bike-rijders, schakelde ik in bepaalde situaties de hulpmodus van de motor in in plaats van de versnellingen, waarbij ik de hulp teruggaf zodra er meer finesse nodig was, en hem weer omhoog stootte wanneer het pad werd geopend. De versnellingspook en hulpmodusschakelaar maken gebruik van exact dezelfde soepele en lichte actie Shimano Di2 roterende peddels, wat zorgt voor een geweldige consistentie bij de bedieningselementen. Ik vond dat de integratie van dit STePS-systeem op het stuur goed werkte en gemakkelijk te gebruiken was nadat ik de fijnere details had uitgezocht.

Het digitale display geeft de snelheid weer, samen met uw huidige ondersteuningsniveau Trevor Raab Er is veel leuks aan de Bulls ECORE Di2 FS27.5+: een sterke motor, scherp schakelen, geweldige remmen, vertrouwenwekkende banden en een soepele vering . En op de juiste paden is het een opwindende fiets om te rijden, die de pure opwinding van snelheid biedt die mogelijk is in een e-bike.