Beste Racefietsen 2021 Endurance-, Race- En Racefietsrecensies

Gear-geobsedeerde redacteuren kiezen elk product dat we beoordelen. We kunnen commissie krijgen als u via een hyperlink koopt. Hoe we uitrusting testen.

Amy Wolff

De Beste Racefietsen Die Je Vandaag Kunt Kopen

Ga snel, ga lang, ga comfortabel op deze geweldige fietsen.

In het afgelopen jaar hebben we meer dan 100 van de beste racefietsen gereden en geëvalueerd – alles van financieringsselecties tot volledig op maat gemaakte carbon superbikes. We vonden inspirerende racefietsen voor minder en uitstekende fietsen met schijfremmen, iets wat een paar decennia geleden nog ongehoord was. We ontdekten ook dat een aantal van de beste gebouwde racefietsen momenteel in de winkels liggen.

Bekijk vijf van de topkeuzes hieronder of scrol dieper voor meer beoordelingen van deze fietsen en andere hoogwaardige alternatieven, plus koopadvies.

Beste Fantasie

Wat bedoelen we met racefiets?

Elke fiets die geacht wordt alle of bijna al zijn tijd op de weg te besteden, kan als een racefiets worden beschouwd, maar om deze verzameling geconcentreerd te houden, hebben we alleen een lichte en snelle drop-bar opgenomen, op de stoep gericht (maar niet op de stoep). -specifieke) fietsen. Ze kunnen worden gecategoriseerd als racefietsen of uithoudingsfietsen, maar ze zijn bedoeld voor de conventionele manier van rijden op de weg: hogere snelheden op gladdere oppervlakken, met een premium geplaatst op een laag gewicht, hogere stijfheid en verticale flexibiliteit.

Dit soort fiets ziet meestal af van veelzijdigheidsverhogende details zoals drager- en spatbordbevestigingen, maar heeft vaak conventionele kenmerken zoals ronde buizen en standaardelementen, of de nieuwste prestatiegerichte functies en technologieën zoals aerodynamische buizen die de wind afsnijden; en ingebouwde staaf-, stuurpen- en zadelpenelementen zoals spieren, stijfheid, aerodynamica en esthetiek. Tegenwoordig heeft vrijwel elke racefiets schijfremmen.

Schijfremmen bieden verbeterde controle in alle staten. Trevor Raab

Schijfremmen op racefietsen zijn nu de norm

Een van de nieuwste trends in de categorie racefietsen zijn schijfremmen, die niet alleen het remmen veiliger en betrouwbaarder hebben gemaakt, maar merken ook in staat hebben gesteld de bandenspeling op veel versies te vergroten.

Tegenwoordig is het gebruikelijker om race-georiënteerde fietsen te zien beginnen als platformen met alleen schijfremmen – de nieuwe Wilier Zero SLR is daar een voorbeeld van – en het is moeilijker om nieuwe racefietsen in uithoudingsstijl te vinden die geen schijfremmen hebben.

Waren ver genoeg in de trend dat de ellende die de eerste generatie schijfrem-racefietsen opzadelde – extra kilo’s, een hardere rit, aerodynamische straffen, lawaai – uit de weg is geruimd.

Dat betekent dat u voor het grootste deel alleen de voordelen krijgt van schijfremmen, beter beheer, consistentere prestaties, betere prestaties in ongunstige omstandigheden, minder door remwarmte veroorzaakte velg-, binnenband- en bandproblemen zonder de nadelen.

Bandenspeling op racefietsen is breder dan

Velgremmen veranderden in een aanzienlijk knelpunt en beperkten de meeste hedendaagse racefietsen tot banden van ongeveer 28 mm breed of minder. Dat komt omdat de meeste moderne racefietsen geen remmen met middellange of lange reikwijdte gebruikten, maar in plaats daarvan een lichtere en stijvere rem met korte reikwijdte. Met schijfremmen kunnen fietsen op grotere banden worden gemonteerd.

Trevor Raab

Brede banden bieden voordelen zoals meer comfort, betere tractie en, in sommige scenario’s, een verbeterde rolefficiëntie. In sommige scenario’s zijn ze zelfs veiliger, waardoor je door kuilen en over grindplekken kunt rollen in plaats van er omheen te schieten. Dat is wat grote banden kunnen doen.

Aerobike Of Klimfiets: Wat Is Het Verschil?

Redline MXserie

Het komt zelden voor dat een stuk moderne straatuitrusting niet op zijn minst enige aerodynamische afstemming heeft. De rijder en de rijpositie van de rijder zullen altijd de grootste bron van aerodynamische weerstand zijn, maar moderne materialen en computerondersteunde lay-out hebben ontwerpers in staat gesteld om vrije snelheid toe te voegen in het soort verbeterde aerodynamica, met weinig nadelen.

Er zijn echter een aantal racefietsen die zijn ontworpen om zo aerodynamisch mogelijk te zijn. Fietsen zoals de Specialized Venge, Trek Madone, Felt AR en Cannondale SystemSix zullen het product zijn van tienduizenden uren computermodellering en aerodynamische afstemming, zowel in een virtuele omgeving als in een windtunnel. Het doel is om elk stukje vrije snelheidspotentieel uit de fiets te persen met behoud van de eigenschappen die een goede racefiets vereist: hoge stijfheid, laag gewicht en enige aandacht voor rijcomfort.

Aerodynamisch geoptimaliseerde racefietsen zijn sneller.

Tegenover de aero-racefiets staat je stijfheid-naar-gewicht fiets (AKA klimfiets). Deze fietsen zien af van zwaar aerodynamisch ontwerp op zoek naar een frame dat zo licht en stijf mogelijk is. Dit betekent echter niet dat ze zijn uitgerust zonder rekening te houden met aerodynamica: de Specialized Tarmac, Canyon Ultimate CF SLX en Cervlo R5 zijn fietsen die zijn geoptimaliseerd voor een geweldige stijfheid-gewichtsverhouding, maar slagen erin om kleine aerodynamische aanpassingen door te voeren. Klimfietsen zijn doorgaans de lichtste, levendigste en soepelste fietsen, en ze voelen meestal sneller aan dan een aerodynamische racefiets, hoewel ze in de meeste situaties eigenlijk langzamer zijn.

Integratie: Voor- En Nadelen

Of het nu gaat om aerodynamica, stijfheid ten opzichte van gewicht, ontspanning of gewoonweg een eenvoudige stijl, de integratie van wat ooit gestandaardiseerde, kant-en-klare onderdelen waren, is een opmerkelijke trend. Geïntegreerde componenten, zoals een stuurpen, zadelpen of stuur, kunnen de prestaties of esthetiek van deze fiets verbeteren, maar ze kunnen ook moeilijker te verwisselen, repareren of vervangen zijn. Die hypermoderne fiets waar je naar verlangt, is nu misschien het toppunt van prestaties, maar als je het soort bent dat een fiets een decennium lang houdt, zou je misschien een fiets willen overwegen met minder integratie en minder gepatenteerde onderdelen.

Staal is een van de oudste framestoffen en is geliefd vanwege zijn duurzaamheid en rijeigenschappen. Trevor Raab

Framematerialen

De meest voorkomende materialen die worden gebruikt om moderne racefietsen te maken, zijn koolstofvezelcomposiet en aluminiumlegering (soms gewoon bekend als metaal, wat verbijsterend is omdat de titanium- en staalsoorten die voor fietsframes worden gebruikt, ook legeringen zijn). Als je liever iets minder gewoons hebt, vind je hier ook fietsen van staal, titanium, bamboe, hout en magnesium. Hoewel de meeste materialen inherente eigenschappen hebben, kan elk materiaal heel goed of heel slecht rijden, erg sterk of erg delicaat zijn, afhankelijk van hoe het wordt gebruikt. Ga niet in op mythen zoals de meeste carbonframes zwak zijn of alle aluminium frames hard rijden .

Je zult ontdekken dat bijna alle fietsen worden gemaakt van een koolstofvezelmengsel. Dit materiaal is uitzonderlijk sterk, stijf, licht en afstembaar. Boven elk ander materiaal stelt carbon frame-ingenieurs in staat om delen van een frame met bepaalde attributen micro-af te stemmen. Koolstof is ook beter vormbaar met minder nadelen wanneer het radicaal is gevormd dan welke andere stof dan ook.

Ken Je Pasvorm

Hoewel een fantastische monteur in staat zou moeten zijn om vrijwel elke fiets op de juiste manier bij je te laten passen, is het handig om een goede deskundige pasvorm te krijgen voordat je in een gloednieuwe racefiets investeert. Als u de details van uw pasvorm begrijpt, kunnen u en de verkoper de lijst met fietsen beperken tot personen die het beste bij u passen. Als je het geluk hebt comfortabel te zijn in een lange en lage houding, dan passen racefietsen je goed en zijn ze meestal gemaakt om goed te sturen met veel meer gewicht op het voorwiel. Als je wedstrijd meer rechtop staat, kan een uithoudingsfiets met een verlengde balhoofdbuis het stuur op de juiste manier positioneren zonder wolkenkrabber van afstandhouders (wat gevaarlijk kan zijn), en deze fietsstijl is meestal ontworpen om correct te handelen met minder vet (vergeleken met een racefiets) op het voorwiel. )

SRAM’s Red eTap AXS 12-speed aandrijflijn. Trevor Raab

Aandrijvingen Voor Racefietsen

De meeste racefietsen die we beoordelen, hebben een crank met twee kettingbladen (ook wel 2x genoemd) en 11 tandwielen achter (11 versnellingen). Er zijn echter andere aandrijflijnconfiguraties .

Wanneer de kosten van een racefiets daaronder dalen, beginnen de achterste tandwielen te verdwijnen. De eerste stap is 2×10, en naarmate u verder op de prijsschaal reist, bezoekt u 2×9 en vervolgens 2×8. Met minder snelheden is de sprong tussen elk groter, wat het veranderen onhandiger maakt en meer dramatische cadansveranderingen creëert.

De meeste racefietsen maken gebruik van Shimano-aandrijflijnen, die de best beschikbare schakelmogelijkheden bieden.

In het hogere segment van dit spectrum kun je fietsen vinden met de nieuwste 2x 12-speed aandrijvingen van Campagnolos. Naast het exotische karakter van de componenten die door dit mythische bedrijf worden aangeboden, zorgt de 12-speed tape voor de sprongen tussen versnellingen.

SRAM is ook in de 12-speed match gesprongen met behulp van zijn nieuwe Red eTap AXS-groep, die vandaag beschikbaar is op high-end fietsen. SRAM’s goedkopere Force eTap AXS 12-speed elektronische band is een populaire aandrijflijn op middengeprijsde fietsen.

Een andere aandrijflijn die u misschien tegenkomt, wordt one-by (1x) genoemd. Gepopulariseerd door SRAM, bevindt deze aandrijflijn zich vaker op grind- en cyclocrossfietsen, maar er zijn een paar racefietsen die een 1x aandrijflijn gebruiken. Dit systeem maakt geen gebruik van een voorschakelaar of derailleur en kan grotere sprongen tussen versnellingen hebben, maar biedt mogelijk hetzelfde totale bereik als een 2x-systeem. One-bys voordelen zijn eenvoud, kettingveiligheid en aerodynamica.

Amy Wolff Trevor Raab

Hoe We Deze Fietsen Hebben Getest

Elk van deze fietsen is door ons team op de proef gesteld en zorgvuldig geselecteerd op basis van hun waarde, kwaliteit van de componenten (waarvan de meeste afzonderlijk zijn getest), getuigenissen van gebruikers, onze gunstige ervaring met het merk en algemene esthetiek. Dit zouden de beste racefietsen zijn die we aanbevelen voor snelle en plezierige ritten.

-BESTE NIEUWE RACEFIETS-

Giant TCR Advanced SL 0

TCR Advanced SL 0 Schijfgigant

  • 66 kg met elektriciteitsmeter en schijfremmen
  • Reactief en stijf
  • Nauwkeurige bediening

Giants premier racefiets krijgt een volledig nieuw ontwerp voor modeljaar 2021. Het frame is 140 gram lichter, waardoor het hier getoonde topmodel slechts 66 kg weegt (maat large) – indrukwekkend om een fiets te krijgen met een vermogensmeter, schijfremmen, en 42 mm diepe tubeless-ready remmen. En ondanks het feit dat deze versie minder weegt, voegde Giant een paar aerodynamische aanpassingen toe om de weerstand te verminderen voor meer efficiëntie. De gloednieuwe TCR omarmt de trend naar bredere banden met ruimte om tot 32 mm breed rubber te krijgen. De constructie weerspiegelt de BESTE COMBO VAN PRESTATIES EN EENVOUD

Gespecialiseerde S-Works Aethos

  • Belachelijk duur

De nieuwste racefiets van Specialized is precies dit: een racefiets. Een traditionele racefiets zonder buiscontouren en stuurconfiguraties – en een ander ontwerpelement dat de kwaliteit van de rit niet substantieel verhoogt. Gericht op rijders die racefietsprestaties willen, maar niet betoverd zijn door moderne aero-fietsen en de bijbehorende hoofdpijn die gepaard gaat met de gepatenteerde componenten, komt de Aethos overeen met de veelgeroemde Tarmac SL7 in stijfheid en handling, en zijn vele kilo’s lichter. Onze testfiets van 58 cm viel iets meer dan 6 kg. De Aethos is ook veel gebruiksvriendelijker dan de SL7: weg zijn het aerodynamische en geïntegreerde stuur, de gepatenteerde zadelpen en de volledig interne remslanggeleiding. In zijn positie vind je een ronde zadelpen met een diameter van 27,2 mm, een standaard stuurpen met een rond stuur,en een BSA trapas met schroefdraad. Hoewel het S-Works-model net zoveel kost als een compacte auto, zijn goedkopere modellen gemakkelijk verkrijgbaar.

EEN VAN DE LICHTSTE FIETSEN DIE JE KUNT KOPEN

Canyon Ultimate CF EVO Disc 10.0 LTD

Ravijn

  • Sommige rijders waarderen de extreem responsieve besturing misschien niet

De Evo vertrouwt op de huidige Ultimate CF Disc. Het deelt dezelfde mal, maar gebruikt een andere mix van koolstofvezel om gewicht te besparen; een matig frame wordt beloofd om slechts 641 gram te wegen. Canyon maakt het af met een slanke montagekit op basis van SRAM’s Red eTap AXS-groepset om een fiets te creëren die maar liefst 6 kg weegt bij ons kleine testmonster met afmetingen. Koper let op: er zijn weinig compromissen aan de fiets. Geometrie is racegericht en ontworpen voor een fitte rijder die van snelle handling houdt; reiskwaliteit komt niet helemaal overeen met die van hun beste allround racemachines zoals de Specialized Tarmac; samen met de smalle focus op lichtgewicht betekent dat een aantal van die componentenkeuzes kieskeurig en meedogenloos zijn. Maar als je wilt hameren, vooral op heuvels, werkt de fiets gewoon. Als je het kunt betalen en de drukte kunt verdragen,het is een verwoestend effectieve bergbeklimmachine die er niet om smeekt om snel te worden bereden; het vraagt erom.
SLECHT snel

Pinarello Dogma F12

Dogma F12 schijfframeset

Aerodynamische aanpassingen besparen tijd en energie

  • Ongelooflijk licht en stijf

De Dogma F12 doet geen pretenties; één blik erop en je weet ook dat Pinarello de fiets snel, soepel en uitgebalanceerd heeft gemaakt. Het ongelooflijk dunne frame, aerodynamische wielen en agressieve geometrie zorgden ervoor dat onze kaken over onze werkplek vielen. Het snelste, lichtste en stijfste frame van het merk tot nu toe, de F12 heeft een betere laterale stijfheid bij de basisbeugel in vergelijking met zijn voorganger, de F10. Dit komt door een vooruitgang in de techniek van zijn eigen koolstoffabrikant waardoor Pinarello minder materiaal kan gebruiken en toch dezelfde sterkte kan bereiken. Het onbewerkte, ongeverfde F12-frame weegt een geclaimde 840 gram – dat is 8 cm. Pinarello versterkte ook een aantal delen van het frame, terwijl andere meer flexie mogelijk waren, waardoor ze dunner werden om de krachtoverdracht zo efficiënt mogelijk te maken. Dit is een freaky-snelle fiets, waarvan het beter is gezien de kosten.

MEEST VERFIJNDE RACEFIETS

Gespecialiseerde Tarmac SL7 Guru

  • Een vrijwel perfecte racefiets
  • Soepel en speels

De Tarmac Disc Pro biedt dezelfde zeer verfijnde rijeigenschappen als de S-Works Tarmac, maar tegen een veel lagere prijs. De Tarmac Disc Guru is echter elke kleine high-performance fiets. Het is stijf maar niet overdreven hard, volgt prachtig door moeilijke bochten zonder zenuwachtig te voelen, aero voldoende voor Peter Sagan om Grand Tour-fasen te winnen, en licht genoeg om de bergen in te gaan. Het heeft niet exact hetzelfde niveau van verticale compliantie dat sommige high-end carbon fietsen bieden, maar het heeft net genoeg om de rand weg te nemen. In plaats van een zijdezachte rit, ervaar je genoeg van de weg en voel je je echt afgestemd op wat er onder je eigen wielen gebeurt. De Tarmac Disc Guru biedt een van de meest smaakvolle rijervaringen die je overal zult vinden: stijf maar niet hard, wendbaar maar niet zenuwachtig en aerodynamisch zonder zwaar te zijn.

-BESTE ALUMINIUM FIETS

Cannondale CAAD 13 Schijf 105

Cannondale

  • Uiterst geschikt op grond, grind en bestrating
  • SRAM eTap Force is gemaakt met exact dezelfde elektronische elementen als Red
  • Geen topklasse op een enkel terrein (maar goed in veel)

Livs gloednieuwe exude is onze favoriete soort fiets: een snelle, soepele en speelse racefiets met ruimte voor grote banden (tot 35 mm). Deze Avail is heerlijk om op asfalt te rijden waar de grote banden (32 mm zijn inventaris) zorgen voor een gedempt rijden en veel tractie, maar je houdt je er niet aan – je kunt ook onverharde en onverharde wegen onderzoeken, of singletracks (we deden het!) Op de Avail.
-BESTE WAARDE RACEFIETS

Canyon Aeroad CF SL 7 Schijf

Ravijn

  • Lijm op kleine hobbels, volgzaam op grote hobbels.
  • Eenvoudig en schoon ontwerp
  • Beperkte bandenspeling (28 mm)
  • Stuur/stuurpen uit één stuk aangeboden in beperkte maten

Wilier-Triestinas Zero SLR is extreem licht en verwoestend snel. Het is een lichtend voorbeeld van hoe geweldig een moderne high-end racefiets kan zijn. De ZSLR is alleen ontworpen voor schijfremmen en elektronische schakelingen en heeft een frame van 780 gram met aerodynamisch snoeien plus een laag vloeibaar kristal in de koolstof om de duurzaamheid te verbeteren en trillingen te dempen. De rit is glazig soepel, samen met alle stijfheid die je nodig hebt voor efficiënt schalen, met een fluweelzacht rijgedrag dat iets minder hyperactief is in vergelijking met de typische racefiets.

-BESTE ALL-AROUND RACEFIETS

Trek Domane SLR 7

  • Een beetje zwaar

Treks nieuwe Domane SLR is een van de beste racefietsen die je kunt kopen. Het is een perfecte mix van prestaties, bruikbaarheid en flexibiliteit zoals we nog nooit hebben meegemaakt. Zijn scherpe, gladde en scherpe wegligging als een racefiets. Maar met Treks-ontkoppelaars – die de verticale compliantie aanzienlijk vergroten in vergelijking met een stijf frame – voor en achter, is de rit praktisch zacht, grote en kleine hobbels opnemend zonder (en dit is significant) de feedback van de fietsen te doden. Dankzij de verborgen opbergruimte in de onderbuis kun je uitrusting, een waterpasset en nog veel meer meenemen zonder dat je rommelachtige tassen rondom het slanke frame hoeft te hangen. Plus het is een enorme bandenspeling tot 38 mm en verborgen spatbordbevestigingen.

-BESTE WAARDE DISC-ROAD FIETS

Jamis Ventura Comp

  • Gegeven in een standaard racefietspasvorm en een hoogpolige keuze
  • Vintage Colnago vakmanschap en stijl

De C64 is het enige Colnago carbon frame gemaakt in Italië. De buis- en sleepconstructie met de kenmerkende stervorming van Colnagos, beloofde sterkere kruispunten te bieden, herinnert aan de stalen fietsen van de fabrikant uit het verleden. Maar de prestaties van deze raceframes zijn eigentijds. Het frame is licht en zeer inflexibel en biedt uitstekende feedback en ook een heerlijke, fluweelzachte rit. De besturing van de C163 cms is onpartijdig, niet gruwelijk, en meer afgestemd op lange ritten over gevarieerd terrein dan op point-and-shoot sprints. Er worden twee geometrieën aangeboden: een redelijk standaard racefietspasvorm en een high-stack-optie voor rijders die een meer verticale positie willen of nodig hebben.