Beste Santa Cruz-fietsen Santa Cruz Mountainbike-recensies

Gear-geobsedeerde redacteuren kiezen elk product dat we beoordelen. We kunnen commissie krijgen als je via een link koopt. Hoe we uitrusting testen.

Trevor Raab

De Beste Santa Cruz-fietsen Die U Vandaag Kunt Kopen

De Beste Santa Cruzfietsen Die U Vandaag Kunt Kopen

Al meer dan 25 jaar heeft Santa Cruz de vering van mountainbikes, framespullen en nog veel meer geïnnoveerd.

Hoewel Santa Cruz tegenwoordig een nietje is in de mountainbikewereld, begon het als een klein boetiekmerk dat in 1993 werd opgericht door Rich Novak, Mike Marquez en pro-skateboarder Rob Roskopp in een klein gebied dat uit dit Seabright Cannery-gebouw in Santa Cruz is uitgehouwen. , Californië. Vanaf het begin richtte het bedrijf zich op geavanceerde ontwerpen met volledige vering, met de presentatie van hun eerste fiets, de Tazmon, in 1994. Dit model met één draaipunt en dubbele vering bevorderde het idee dat één fiets alles kon en het goed deed. Het was een revolutionair idee, want voorheen waren crosscountryfietsen hardtails en downhillfietsen hadden een dubbele vering met niets ertussenin. Maar Roskopp en zijn partners waren van plan de lijnen die de voorheen rigide categorieën scheidden te vervagen, en waren nu beter af met dit geloof.

Beste Trail-motorfiets voor dames

Ophanging En Koolstofinnovators

Santa Cruz bleef de ophanging in 2001 opnieuw evalueren en introduceerde zijn gepatenteerde Virtual Pivot Point (VPP) -ontwerp, waarbij twee korte hyperlinks in tegengestelde richtingen draaien, waardoor instelbare schoksnelheden mogelijk zijn op basis van het beoogde gebruik van deze fiets. Dankzij de technologie kon Santa Cruz consistent hetzelfde veersysteem gebruiken voor het hele assortiment mountainbikes.

Het bedrijf staat ook bekend om het goedkoper maken van koolstofvezel en introduceert twee versies: CC voor een groter uiteinde C en assembleert voor goedkopere modellen. Bovendien kan het op zijn minst een deel van de eer opeisen voor het inluiden van de tijd van enduro-racen dankzij de Nomad, die werd geassembleerd om op te trappen en naar beneden te scheuren.

Juliana Bikes

De Juliana Joplin Trevor Raab

In plaats van hem te verkleinen en roze te maken, werkte Santa Cruz in 1999 samen met de beroemde crosscountry-racer Juli Furtado om een mountainbike te creëren die speciaal voor vrouwen is gebouwd en die alles aanpakt, van gripdimensie tot uitrustingsverhouding, een beweging die leidde tot de oprichting van Juliana Bikes . En hoewel het Juliana-aanbod van vandaag in feite de raamindeling deelt met hun overeenkomstige Santa Cruz-aanbod, is het een compleet ander merk dat verschillende kleuren gebruikt en kits bouwt die speciaal zijn gericht op de behoeften van vrouwen.

Recente Veranderingen

Santa Cruz is uitgegroeid van een boetiekfabrikant tot een trendsetter in de industrie met een eigen exclusieve productiefaciliteit. Maar de fietsen worden nog steeds met de hand geassembleerd in Santa Cruz en het bedrijf blijft de grenzen van vering en koolstof verleggen, samen met interne laboratoria die zich toeleggen op het analyseren van nieuwe ontwerpen en productieprocessen.

Santa Cruzs Reserve carbon velgen hebben een levenslange garantie. Trevor RaabAnd, Santa Cruz betrad de grote koolstofwielmarkt met zijn Reserve-line-up die 29, 27.5, 700c en 650b-keuzes omvat met velgbreedtes variërend van 22 mm tot 37 mm, afhankelijk van de wielmaat. Prijzen beginnen bij om een set te krijgen en ze zijn beschikbaar als upgrade op de meeste Santa Cruz-fietsen. Reservewielen hebben een levenslange garantie.

Wat Is Er Nieuw

Met een dozijn verschillende versies (plus vijf in de Juliana-line-up), is er niet veel downtime op het hoofdkantoor van Santa Cruz. Dit jaar zijn er verschillende nieuwe en/of herziene aanbiedingen geïntroduceerd, waaronder versie 4.0 van de Tallboy short-travel trailbike (en zijn eigen overeenkomstige Juliana Joplin), de volgende iteratie van de Hightower (en de Juliana Maverick), en de onthulling van deze geheel nieuwe Megatower, een 160 mm trail-smasher van 74 cm. Santa Cruz is ook blijven ploeteren vanuit de dropbar-ruimte, met zijn Stigmata cyclocross / grindfiets (en zusterros, de Juliana Quincy) die dit jaar wordt bijgewerkt.

Nu je iets meer weet over de nieuwste, bekijk dan onze acht favoriete Santa Cruz-fietsen, naast twee Juliana-modellen.

Bronson Carbon CC XTR Reserve

Bronson CC XTR Reserve

Ga je graag terug? Jammer, dat doet de Bronson ook. De nieuwe Bronson is volledig opnieuw ontworpen en heeft meer bereik, een slappere balhoofdbuis en een steilere, kortere zitbuis voor comfortabeler afdalen. Het heeft een veerweg van 150 mm op het VPP-platform dat lager in het frame is gemonteerd voor betere pedaalprestaties en een front van 160 mm tot een balhoofdhoek van 65,4 graden. U kunt kiezen tussen 27,5 of 27,5+ banden met ruimte voor wielen tot 7 cm. Modellen variëren van tot

Blur Carbon CC X01 Eagle

Vervagen CC X01 Eagle

De Blur, gelanceerd in 2002, veranderde de wereld van volledige vering voor onbepaalde tijd met zijn cross-country ontwerp met één draaipunt. Het verdween vier decennia lang in de line-up, maar Santa Cruz bracht het terug als een 74 cm speedster met 100 mm veerweg voor en achter, inclusief een volledig herziene VPP-achterwielophanging die de trapkracht verbetert. Een stijf carbon frame en dubbele remote lockout maken deze fiets pittig. Moderne geometrie betekent dat het ook kan versnipperen. Modellen variëren van tot

V10 Carbon CC X01 29

V10 Koolstof 29X01

  • 29er wielen rollen over wat?
  • Met een flip-chip kun je de lengte van de achtervork veranderen
  • Carbon wielen prijs extra

Santa Cruz factureert de V10 als de meest winnende fiets in de geschiedenis van de downhill World Cup, en ze hebben zeker een stevig debat. Dit is de fiets waarmee legendarische Santa Cruz Syndicate-rijders zoals Steve Peat en Greg Minnaar in de loop van de tijd talloze overwinningen hebben behaald, en Santa Cruz is het systeem gedurende zijn zes iteraties blijven ontwikkelen. reis mee met een flip-chip waarmee je de geometrie kunt corrigeren tussen laag en slap en verminderd en slapper. Het meest recente frame is geoptimaliseerd voor duurzaamheid en heeft ook een groter bereik. Modellen variëren van tot

Santa Cruz zal altijd het best bekend staan om zijn volledig geveerde fietsen, maar ze spelen ook in de hardtail-ruimte. De Chameleon kan worden gebruikt met 29- of 27,5+ banden en wielen, heeft een innovatieve balhoofdhoek van 67,3 graden en heeft ook interne routing voor een dropper-paal als je het ruige element wilt versterken. De veerweg voor is 120 mm of 130 mm. Gebaseerd op de wielmaat en de toegankelijke aluminium en carbon frameversies, met kosten variërend van tot

Tallboy Carbon CC XTR Reserve

Tallboy CC XTR Reserveren

De renaissance van trailfietsen voor korte reizen wordt volledig weergegeven met de nieuwste versie van deze Santa Cruz Tallboy. Hoewel 120 mm veerweg achter misschien niet veel lijkt, is deze fiets een echte quiverkiller, beide bedreven in het rennen op extravagant technisch terrein, omdat hij door ruige rotstuinen drijft vanwege zijn 74 cm wielen en 130 mm veerweg vooraan. De framegeometrie imiteert Santa Cruzs langere trail-slayers, met een slappe balhoofdhoek van 65,5 graden voor meer stabiliteit, korte 430 mm liggende achtervorken voor meer speelsheid en een lang middenvoor dat de rijder in een goed uitgebalanceerde aanvalspositie plaatst. Complete fietsopties variëren van een constructie met een aluminium frame en prijsbewuste onderdelenspecificaties tot een kosteloze wondermachine van koolstofvezel, inclusief de nieuwste en beste componenten.

De typische trailbike, versie 2.0 van het eerbiedwaardige Hightower-systeem, heeft elk van de tekortkomingen van de eerste lancering aangepakt en een paar nieuwe functies toegevoegd. De veerweg van het achterwiel werd opgevoerd tot 140 mm om net iets meer bergafwaarts te krijgen, terwijl de hoek van de zitbuis werd vergroot tot 77 graden, wat een betere klimhouding mogelijk maakte, vooral op steil terrein. Santa Cruz is ook overgebracht naar een op een lagere link gemonteerde schok, wat een meer lineaire ophangingsvouwcurve creëert, wat betekent dat het grote en kleine klappen aankan, maar toch het soort progressiviteit behoudt dat normaal is toegestaan voor downhill-fietsen. De Hightower beschikt ook over een geometrie-aanpassende flip-chip. Kies de High-instelling voor een beetje extra BB-verhoging (of om 27,5+ banden te gebruiken), of verplaats Low om een beetje extra bodemweerstand te krijgen.Frames keuzes zijn aluminium of 2 verschillende soorten kooldioxide. Compleet fietsen assortiment van tot

Santa Cruzs draait op de moderne cyclocross-fiets, de Stigmata beschikt over intern geleverde schijfremmen, een trapas met schroefdraad, spatbordbevestigingen en een appropriatie om maximaal 3 bidonhouders te monteren. Bovendien heeft hij veel bandenspeling. Rijd rond de 45 mm met rubber op een standaard 700c-setup, of schakel over naar 650b en monteer 2.1-banden voor maximale offroad-capaciteiten. Je kunt zelfs een dropper-artikel routeren als je extra baldadig wilt krijgen. Het duurdere CC-carbonframe kan worden aangekleed met een assortiment constructiekits, die variëren van voor SRAM aluminium en aluminium wielen tot SRAM Red eTap AXS met Reserve koolmonoxide voor Shimanos grindspecifieke GRX-aandrijflijn is hier de keuze. Het helpt de prijs redelijk te houden en biedt veel prestaties en waarde.

Megatower Carbon CS-spoel

Megatower Carbon CS-spoel

In het geval dat de Hightower net niet strak genoeg is voor uw eigen behoeften – en dan zijn 29er-wielen niet onderhandelbaar – dan roept de Megatower uw naam. Met 160 mm veerweg voor en achter, een slappe balhoofdhoek van 65 graden en ook ruimte om een grote waterfles te krijgen, zelfs bij een piggyback-schokbreker of trail-smoothing-spoel, is de Santa Cruz Megatower klaar om te vechten. Bovendien heeft het een heleboel aanpasbaarheid vanwege een reeks andere chips. Een in de afnamelink past de hoogte van de trapas en de progressiviteit van de achtervering aan; de tweede in de achterste uitvaleinden zorgt voor 10 mm voor- en achtervorklengte tweaken, zodat u uw achterwaartse gewichtsvermindering kunt inbellen. Ga langer voor evenwicht of verkort dingen voor een levendiger ritje.Twee carbon frame-opties (standaard en high-end) kunnen worden aangekleed met een volledige verscheidenheid aan specificaties, waardoor complete fietsprijzen tussen en worden geplaatst (zoals hier afgebeeld).

Juliana Quincy Rival

Quincy Carbon CC Rival 1x

  • Levendige en snel aanvoelende gravelbike
  • Geweldig voor meer dan alleen grind

De Quincy, genoemd naar de goudkoortsstad diep in de Sierra Mountains in Californië, is de Juliana-versie van de Stigmata cyclocross-/grindfiets. Het duurdere CC-carbonframe en de vork kunnen worden uitgerust met 700c- of 650b-wielen. En je kunt kiezen voor de meer budgetvriendelijke SRAM Rival-constructie (hier geselecteerd) voor of verplaatsen voor SRAM’s Force AXS-groep () met draadloos digitaal schakelen samen met een 12-speed aandrijflijn, wat betekent dat je altijd de juiste uitrusting hebt om te klimmen of dalen. Er zijn drie keuzes voor frameafmetingen voor rijdershoogten van 13 cm0 tot 13 cm9, en de spec-balkbreedtes zijn in overeenstemming met de framemaat.

De Juliana versie van de Santa Cruz Tallboy, de Joplin is een beetje (cross)nation, een beetje rock and roll. Deze trailfiets van 74 cm heeft een veerweg van 120 mm VPP achteraan, gecombineerd met 130 mm vooraan. Het is een ideale combinatie voor de rijder die een fiets wil die zijn defecte weg efficiënt kan verbergen, maar die zijn tanden niet in de steek laat bij stevige afdalingen. Framematen zijn van XS tot M, dus rijders die traditioneel naar 27.5-fietsen worden geduwd, kunnen genieten van de vele voordelen van grotere wielen. En met een balhoofdhoek van 65,7 graden, een zitbuishoek van bijna 77 graden en een ruime 450 mm reikwijdte maat M, haalt de Joplin alle sporen voor de moderne, innovatieve trailbike-geometrie. Frames zijn te vinden in aluminium en twee niveaus van koolstof, waarbij hele fietsen tussen en . kosten