Liv EnviLiv Geavanceerde Beoordeling

De nieuwste prestatiegerichte racefiets van Liv is hier om je racen naar een heel nieuw niveau te tillen.

Gewicht: 8kg. (beweerd)

Aandrijving: Shimano Ultegra Di2

Lengte materiaal: Carbon

Maten: XS, S, M

De juiste fiets voor: Meisjes die willen schoppen en namen willen maken op de weg

De EnviLiv is een andere koploper in de racewereld voor damesfietsen. Prototypes werden getest en geëvalueerd door meisjes van het Sunweb World Tour-team, waaronder de Amerikaanse nationale winnaar van het criterium Coryn Rivera en de landgenoot Ruth Winder, om de geometrie te helpen bepalen.

Aero Alles

Aerodynamische componenten en buizen gemaakt in een windtunnel.

Volledige controle

Het enige dat je vandaag kan stoppen: Shimano Ultegra hydraulische schijfremmen.

Geïntegreerde headset

Snijd de stuurbuis om uw perfecte pasvorm te krijgen.

Meetbaar snel

Geïntegreerd Giant dubbelzijdig elektriciteitsmeter crankstel en Powercore BB.

Stellaire stickers

Gekleed tot in de puntjes, om er zo snel en zo goed uit te zien als je je voelt.

Een slanke en onopvallende rit, de EnviLiv biedt rijders de meest aerodynamische geometrie, framestijfheid en efficiënte krachtoverdracht in de Liv-reeks. Met buizen die aerodynamisch zijn ontworpen via windtunneltests, een geïntegreerde hoofdtelefoon en een vrouwenspecifiek smal stuur, glijdt de fiets door het uiteinde en springt omhoog om scherp te beoordelen. Shimano Ultegra hydraulische schijfremmen (140 mm rotoren) verhogen de remkracht en stellen me in staat om mijn grenzen te controleren. Ik bombardeerde met het volste vertrouwen steile, bochtige plaatsen op een vochtige lunchrit, terwijl fietsers met velgremmen de afdaling naar beneden renden om me te ondersteunen. Een gepatenteerd Giant dubbelzijdig vermogensmetercrankstel is gestabiliseerd uit de Powercore-trapas – een enorm oversized (86 mm breed) trapas en liggende achtervork, ontworpen voor efficiënte krachtoverbrenging en maximale trapstijfheid.Het staccato gezoem van deze 11-speed 11-30 Shimano Di2-aandrijflijn perforeerde de stille lucht alsof ik soepel door het landschap zoefde. En bij de Liv kost het een stuk minder dan fietsen van concurrenten in de categorie carbon performance straat.

Een aerodynamische cockpit houdt je laag en snel in beweging. Met dank aan Liv Cycling

Een nieuwe generatie EnviLiv

Een stapje hoger dan de EnviLiv Advanced Aero Race Line, de EnviLiv Advanced Professional 0 Disc en Pro 1 Disc zijn gebouwd voor snelheid, nauwkeurigheid en kracht. Terwijl de Pro 0 Ultegra Di2-verandering omvat, is de Pro 1 gespecificeerd met mechanische Ultegra-verschuiving, toegankelijk voor

Stijve en aerodynamische geometrie

De geometrie van de EnviLiv werd aangescherpt samen met feedback van Team Sunweb pro-rijders die op de allereerste beschikbare modellen reden, naast buisvormig in windtunneltests voor de best mogelijke aerodynamica. De geometrie van het carbonframe plaatst de rijder op een competitieve en snelle plaats: strak in het stuur, dichtbij het frame en zittend over de 75-graden zitbuis voor optimaal vermogen. Het is speciaal ontworpen voor meisjes die gebruiken wat Liv noemt als zijn 3F Design Philosophy, inclusief tienduizenden datapunten over de anatomie van vrouwen, maatvariaties en spierenergie en vonken. De liggende achtervorken zijn asymmetrisch – een kortere aan de rechterkant voor extra stijfheid aan de opritzijde en langer aan de linkerkant voor stabiliteit aan de niet-aangedreven kant, wat bijdraagt aan de uitzonderlijk gedempte rit;het stuur loslaten en sturen met mijn heupen voelde gemakkelijker dan ooit, wat een voordeel zou kunnen zijn van de uitgebalanceerde, doordachte geometrie.
Slank en aerodynamisch, de EnviLiv snijdt door de wind. Met dank aan Liv Cycling

Efficiënte hoogwaardige componenten

De EnviLiv Advanced Pro Disc-cockpit bevat een geïntegreerd aerostuur en stuurpen om de stijfheid en aerodynamica aan de voorkant te verbeteren. Het geïntegreerde balhoofd heeft een platte, uit één stuk bestaande stuurpen die rechtstreeks op de stuurbuis is aangesloten. De stuurbuis moet worden afgesneden om te passen bij de gewenste poolhoogte en kan later weer worden ingekort om indien nodig een lagere positie te bereiken.

Snelle, tubeless Giant SLR 1 schijfwielen Courtesy Liv Cycling

Ik was extreem enthousiast over het smallere damesstuur, met een kortere reach en drop, waardoor mijn schouders op de bar kwamen en ik veel meer controle over mijn rit had. De Advanced Guru 0 bevat ook een Shimano Ultegra Di2-aandrijflijn, die zo soepel als boter verschoof. De 11-30-cassette gaf me zoveel speling als ik nodig had om bergopwaarts te slaan in een comfortabele cadans, naast QOM’s op afdalingen te achtervolgen en te strijden voor sprints. Een elastisch 52/36 kettingblad kan worden uitgefaseerd voor een 34/50 als je meer tijd in de bergen doorbrengt. Liv rustte de EnviLiv uit met alle Giant SLR 1 Aero Disc tubeless wielen, die 42 mm velgen vooraan en 65 mm achteraan hebben voor extra aerodynamica en badassery.

Hoogwaardige finishing touch

De interne zadelpenklem is flexibel met een inbussleutel, de schroefdraad verbergt zich onder een slanke plastic dop op de bovenbuis. Het is ook geconstrueerd met extra grote balhoofdlagers plus een taps toelopende stuurbuis die in harmonie werken om de meest stijve besturing mogelijk te maken. De EnviLiv is ook uitgerust met RideSense, wat betekent dat een in-frame snelheids- en cadanssensor informatie kan verzenden naar een of ander ant+-aansluitbaar apparaat. En oké, ik geef toe dat ik een sukkel ben voor matzwarte fietsen (twee derde van die fietsen die ik heb zijn), maar het matzwarte frame van deze Guru Disc 0 met iriserende emblemen verheft de EnviLiv gemakkelijk in mijn top vijf favorieten ooit.

Krachtige en soepele Shimano Ultegra Di2 Shifting Courtesy Liv Cycling De EnviLiv reageert ongelooflijk snel, deels dankzij het lichtgewicht, stijve frame dat met slechts een paar krachtige pedaalslagen naar voren schiet. Ik sloeg relatief gemakkelijk heuvels op en merkte dat ik op snellere wielen uitkwam in vergelijking met gebruikelijke en initiërende sprints. Dankzij de betrouwbare en efficiënte schijfremmen snelde ik door natte, kronkelende straten zonder angst of vrees. De uitgebalanceerde geometrie voor kleine rijders en stevige schijfremmen gaven me veel controle, ik nam de bochten en daalde met volledig vertrouwen af. Ik had de volledige controle, weggestopt in mijn drops met 40 mph en track-staand bij stoplichten. Het reactievermogen is ongelooflijk – boeiend mijn sprint was onmiddellijk, in plaats van de lichte vertraging die ik gewend ben op mijn vertrouwde Cannondale CAAD10 (ik ben nog steeds dol op je, oude vrouw) ,en hij hield de snelheid aanzienlijk beter vast, vooral als hij bergopwaarts kwam. Ik merkte dat ik bijna soepel langs andere rijders schoot. Begrijp me niet verkeerd, er zit geen motor in dit ding, maar het gaf me een sneller, krachtiger en stoerder gevoel dan ik me in een korte tijd heb gevoeld.